Fitness

Cardiofitness

Met cardiofitness traint u uw uithoudingsvermogen en conditie. Cardiofitness is ook een effectieve training om af te vallen. U traint op cardiofitnessapparaten, zoals de crosstrainer, de loopband, de roeitrainer en de vario. Het trainingsprogramma wordt afgesteld op uw hartslag. Om verschillende trainingsdoelen te bereiken, kunt u bijvoorbeeld trainen op een constante hartslag of intervallen. Onze cardiofitnessapparaten meten deze automatisch.

 

Miha-cirkel toestellen

(ook als training in slechts 35 tot 45 minuten)!

De Miha-cirkel toestellen zijn negen verschillende volautomatisch krachttoestellen die dankzij een chipkaart persoonlijk op jou worden afgesteld en je volledig op je eigen niveau traint. Je traint zeer veilig! De automatische instellingen en de elektronische beveiliging van de toestellen zorgen ervoor dat je jezelf niet kan forceren of blesseren.


Dit uniek concept garandeert 15x meer resultaat dan klassieke fitness en dit in slechts 35 minuten! Dus ook zeker aan te bevelen voor mensen die weinig tijd hebben en toch efficiënt willen trainen!  Deze 9 toestellen worden aangevuld met 2 cardio apparaten om de training compleet te maken. Voor meer informatie over deze 35 minuten training en kosten, gelieve met ons contact op te nemen!


De Miha-cirkel toestellen is dé fitnessrevolutie voor de beginnende, maar ook zeker voor de ervaren fitnesser. Een mooie aanvulling dus op het trainingsschema.
 

 

Krachttraining

Bij het fitnessen hoort natuurlijk ook de krachttraining. Krachttraining bestaat uit spierversterkende oefeningen. In het centrum staat een coKrachttraining die alle grote spiergroepen traint.

Een paar feiten waarom krachttraining effectief is voor uw gezondheid:

  • Krachttraining is een ander woord voor spiertraining. Alleen door onze spieren te trainen behouden wij onze spiermassa en kracht. Conditietraining zorgt voor de verbetering van het hart- en longuithoudingsvermogen. Een evenwichtige training bestaat uit een combinatie van spiertraining en conditie(Cardio)training.
  • Krachttraining zorgt voor vermindering van het lichaamsvet. Door meer spiermassa stijgt het energieverbruik in rust. Hierdoor wordt het vetverlies gestimuleerd.
  • Krachttraining zorgt voor verhoging van de botdichtheid. De botten worden sterker door krachttraining en het remt de botontkalking (osteoporose)!
  • Krachttraining verhoogt het glucosemetabolisme (suikerstofwisseling). Een slechte suikerstofwisseling heeft vaak te maken met suikerziekte. Door vier maanden krachttraining te doen stijgt de glucoseopname gemiddeld met 23% .
  • Krachttraining zorgt voor een daling van het cholesterolgehalte. Na een paar weken krachttraining daalt het cholesterolgehalte al.
  • Krachttraining vermindert lage rugpijn. Uit onderzoek blijkt dat na tien weken krachttraining gericht op de onderrug de pijn duidelijk afneemt.
  • Krachttraining zorgt voor minder pijn bij artritis. Afgezien van het feit dat krachttraining voor artritispatiënten nodig is om het bot- en spierweefsel te versterken, blijkt ook dat de pijn vermindert.

Deskundig advies

Tijdens uw bezoek aan Fitness Centrum Prinsenbeek wordt u ten allen tijde begeleid door gecertificeerde fitnessinstructeurs. U kunt bij hen terecht voor alle vragen en advies en helpen u graag bij het maken of aanpassen van uw persoonlijke trainingsschema.

 

Fysiofitheidstest van Fitnesscentrum Prinsenbeek

De screening van het Fitness Centrum Prinsenbeek is een consult om uw conditie of fitheid te meten.

Als u zich afvraagt hoe het met uw conditie gesteld is dan kan u zich bij Fitnesscentrum laten testen. Deze fitheidstest bestaat uit een gesprek waarin uw eventuele klachten, doelen en wensen worden besproken, gevolgd door een uitgebreid aantal specifieke fitheidstesten: de fysiofitheidstest. Op basis van deze gegevens krijgt u een persoonlijk advies en wordt er, als u dat wenst, een trainingsprogramma gemaakt.